Pozyskiwanie klientów poprzez wytwarzanie treści

2022-02-16 Autor Heniek G..a...s....r...d 0

Pozyskiwanie klientów przez wytwarzanie treści premium, to nie taka prosta sprawa jakby mogło się to wydawać. Według danych jedynie 3% Twojego rynku jest gotowa do nabycia proponowanych przez Ciebie towarów lub usług, istotna większość nie jest przyszykowana do zakupu, a ok. 40% jest skłonna do przystąpienia do cyklu zakupowego. Nieprzygotowana na zakup liczba osób zauważa, na czym opiera się jego potrzeba albo kłopot. Zwiększają oni swoją wiedzę i zagarniają początkowe informacje w kwestii potencjalnych rozwiązań. Osoby, które planują zakup poszukują informacji w kwestii różnorodnych metod rozgryzienia swojego kłopotu lub zaspokajania potrzeby. Ta grupa poszukuje atrybutów i wad danych rozwiązań. Finalnie są osoby dla których zakup to rzecz pewna. Poszukują one dokładnych firm, towarów lub usług, żeby wyselekcjonować najbardziej korzystne rozwiązanie. Z powyższego wynika, że nie można skupiać się tylko na działaniach poświęconych tym, którzy są przygotowani do zakupu, bo przeważająca liczba odbiorców pozostanie niewykorzystanych. Jesteśmy w stanie przyszykowywać treści premium i dawać możliwym klientom.

W dzisiejszych czasach najlepsze metody pozyskiwania klientów

Lecz jakie są rodzaje tych treści? Otóż, dla nieprzyszykowanych jak do tej pory klientów dobre będą e-booki, raporty analityczne, e-poradniki i White Paper. Dla tych, którzy zastanawiają się nad zakupem przydatne będą takie treści, jak na przykład webinar, zestawienie rozwiązań, fachowy poradnik, video czy podcast. Natomiast dla grupy ukierunkowanej na zakup najkorzystniejsze będą: trial, demo, case study, vendor, Produkt Porównanie czy Dokumentacja produktu. Jak da się zauważyć, e-book to forma treści premium używana przeważnie na etapie wytwarzania świadomości klienta. Wówczas taka osoba weryfikuje czy określona propozycja pasuje do jego potrzeb. Jeśli pragniemy pozyskać klienta to tego typu rozwiązanie doskonale zda egzamin. Z jakiej racji opłaca się generować takie treści premium? Głównie z racji tego, że przeważająca liczba nabywców preferuje by przeprowadzać badania online na własną rękę. Co więcej wolą oni nie wchodzić w interakcję z przedstawicielem handlowym jako głównym źródłem informacji. Ponadto, zdecydowana większość klientów jest zdania, że jest w stanie obecnie opracować kryteria wyboru czy sfinalizować listę dostawców zaledwie w oparciu o treści osiągalne w przestrzeni internetowej. Dlatego warto wykonywać tego rodzaju treści premium w celu pozyskania klientów. Dzięki nim jesteśmy w stanie dostarczać informacji o towarach albo usługach osobom będącym na różnym etapie ścieżki zakupowej. Najistotniejsze korzyści wynikające z tego pokroju treści to w dużej mierze: udoskonalanie świadomości marki, opłacalność, budowanie autorytetu eksperta, praca długoterminowa, są zastosowywane przez dział sprzedaży. Więcej wiadomości na temat korzyści wynikających z treści premium oraz metod pozyskiwania klientów można odszukać w proponowanym przez nas e-booku.

Wnikliwa analiza oraz pozyskiwanie klientów b2b

Co więcej jesteś w stanie się z niego dowiedzieć między innymi na jakiej zasadzie skonstruować e-booka czy w jaki sposób go wypromować. Co więcej odszukasz w nim dane w sprawie przykładowego narzędzia, które udzieli ci wsparcia tak by uzyskać leady z e-booka. Jest to niebywale przydatne, ponieważ pozyskiwanie nowych klientów b2b jest niezbędne do egzystencji każdego biznesu o charakterze zarobkowym. Dzięki pozyskiwaniu nowych klientów otrzymujemy zastrzyk nowych pieniędzy i to wydłuża cykl życia firmy. Dodatkowo pogłębianie bazy kontaktów jest przydatną praktyką, ponieważ pomaga biznesowi poszerzać się. Rozwijanie bazy kupujących jest oczywistą zachętą dla firmy do pozostawania w ruchu i ofiarowuje jej duży impuls do rozwoju. Jeśli chodzi o pozyskiwanie klientów b2b, to istotna jest tu dokładna analiza grupy docelowej.

Musimy posługiwać się stosownymi metodami pozyskiwania klienta, a przy tym musimy znać tego nabywcę i być świadomym jakie ma potrzeby i czego oczekuje. Nie możemy przy tym zapominać, że pozyskiwanie klientów b2b to większy proces i składa się z wielu faz.